Sayfalar

6.01.2015

Kim Daha Günahkar?


Blogu açtığım tarihten bu güne kadar ne çok şey paylaştığımı düşündüm. Bazıları umutsuz, karamsar. Genel olarak ülke insanının ruh hali işte. Ama çocuğunuz varsa gelecekten umutlu olmak gibi de bir zorunluluğunuz var. O kadar çok şeye taraf oldum ki bizzat burada. Kimi çok can sıkıcıydı günlerce üzüldüm. Kiminde hakarete uğradım vs.vs.
Önceki gün sabah bir genç köprüden atladı ve yaşamına son verdi. Tek suçu herkes gibi olmamak. Nefret söyleminin günlük hayatımızın parçası haline gelmesi. Hedef gösterilmesi.

Burada bir yazı vardı okurken gözyaşlarımı tutamadım. Hayat ne kadar zor! Hele hele 'diğerleri gibi değilsen' Trans kadın annesine köpeğini emenat ediyordu ölmeden önce. Hani günahkar olan  kadın var ya işte o ölüme gidiyor ve köpeğini düşünüyordu. Buradan çıkartılacak ders çok fazla. İntihar ettirilenler ülkesinde yaşıyor olmaktan mı utanmalıyım, çocuk bedenleri toprağa gömenler ülkesi olmaktan mı?
Ben bu yaşıma dek kuş ve balık dışında hiçbir canlı ile yaşamımı paylaşmadım. Hiç bir zaman nefret ve şiddetle anmadım ve şiddet uygulamadım.
Zihniyeti kötü insanların pürü pak evlerinde kılınan namazın kabulünü ben bilemem ama şunu biliyorum ellerindeki kan kurumadan, akıttıkları salyaları her yana bulaştıranlardan daha çok tiksiniyorum. Daha 1 aydır köpek besliyorum. Salonumun ortasına dahi sıçsa (ki yapmadı hiç) sözde dindarlar kadar midemi bulandırmayacağından eminim. 
Makam aracı halkının rızkı ile alınan bir zatın fetvası zerre umrumda değil. İnsanına saygı, merhamet duymayan elbette hayvanını da bu zulümden mahrum bırakmazdı.
Merak ediyorum kim daha günahkar?
Allah'ın yarattığı bedeni kabullenmeyip cinsiyet değiştiren (onların söylemi bu benim değil) bir kadının ölürken bile beslediği canı düşünmesi mi milyarlık makam aracında gezinirken hayvanların sokağa atılmasına sebep olan zihniyet, beden mi?
Kim daha günahkar?
Oruçlar tutun, namazlar kılın afferim. Bitti değil mi, yerine getirdiniz değil mi her şartı? Bu mudur?
Çok kızgınım, mutsuzum.
İnce ince yaşamın her alanına nüfuz etme çabanızdan da temsil ettiğiniz siyasetten de sizden de nefret ediyorum.
 

13 yorum:

  1. Taraf olmak beni çok sıkıyor ama çenemi kapatamıyorum. Taraf olmak için de yazıyor değilim, hala salak gibi inanamıyorum olup bitene, o yüzden yazıyorum. Senin bu yazdıklarının da her kelimesine katılıyorum.
    Bu fetva yüzünden olabilecekleri düşünüyorum, kafam yanıyor yemin ederim. Her inanan aynı zamanda iyi bir insan olabilseydi keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok köpek sokağa atılmış ki facebook Hayvanseverler Grubu filan orada gördüm :( Çok moralim bozuldu. Ben de susamıyorum. Ayrıca neden susmalıyım ki diye de düşünüyorum. Dün Belediye'nin barınağını aradım sokaktaki köpeklerden söz ettim. Veteriner ile görüştüm. Açlıktan ya da soğuktan ölecekler dedim ilgileneceklerini söylediler ama gece boyu baktım ilgilenen filan da yoktu. Adımı adresimi telefonumu aldılar sanki benimle ilgilenin dedim.
      Ne yapabilirim bireysel onu da bilmiyorum. Çöplerimizi yemek artıklarını ayırarak kendimiz çöp yerine bırakmaktan başka elimden bir şey gelmiyor :( Keşke dediğin gibi olsa her inanan. Keşke 'yaradılanı yaradandan ötürü' sevse bu yetecek. Çok üzgünüm... Dün uyuyamadım eşim kızıyor her şeyi böyle yaşamaktan vazgeç bu ülke böyle alış diyor. Alışamıyorum..

      Sil
    2. Valla biraz karamsar olacak ama belediyenin melediyenin pek bir faydası yok, barınaklar feci halde zaten. Yani en iyi barınak bile olsa, betonun üstünde oturup hayatlarının geçmesini bekliyor hayvanlar. Anca oturduğum sokağa yetişebiliyorum, dün akşam buzlukta ne kadar et varsa kaynatıp sokağa indirdik, bu akşam da kalan et sularına ekmek ve kuru mama atıp onu indireceğim. Bir yandan da bakınıyorum etrafıma, hasta kedi köpek varsa toplayıp eve çıkarayım, veterinere bırakayım diye.
      Bir de sokak hayvanlarını düzenli besleyen insanlar var, kendi çabalarıyla barınak kurmuş insanlar var; onların bir ihtiyacı var mı diye bakacağım şimdi, mamaydı, makarnaydı, ekmekti, artık ne istiyorlarsa. Bana da diyorlar Ebru, her hayvana mı üzüleceksin falan diye; üzüleceğim evet. Alışmak zorunda değiliz.

      Bu meseleye dertlenip yazındaki diğer meseleyi geçiştiriyor değilim, bunu da yazmak istedim. Kız, beni mahvetti.

      Sil
    3. Ben de internet ilanlarındaki mama isteyen yerlere mama desteği vereceğim. Barınaklar can sıkıcı oradan bir şey umduğum yok aslında ama bilemedim de. Dün yiyecek indirdik alıştırmayın diyor komşu :(( sinir oldum. Neye doymaya mı dedim bakıyor salak gibi. Üzülmenin derecesini nasıl ayarlar ki insanlar elbette o duyguya sahipse bir insan son demine kadar çabalar vallahi ben anlamıyorum insanları. Ve artık daha çok seviyorum insanlardan çok daha fazla seviyorum her birini ayrı ayrı :(

      Sil
    4. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim gıpta ile izliyorum yaptıklarını ve örnek alıyorum. Elimden geldiğince, gücüm yettiğince yaptıklarını yapabilmek için çabalayacağım. Ne güzelsinnn.

      Sil
  2. Bıktık artık. Vallahi de billahi de usandık !!! Ahkam kesmelerden, tükenmez ötekileştirmelerden. Her Allah'ın günü sokak hayvanlarıyla iç içeyim. Bilen bilir. Öyleleri var ki, evden sokağa düştükleri her hallerinden belli. Çünkü en korunmasızları onlar. Ne yapacaklarını bilmez haldeler. Her yıl binlerce kedi köpek evlerden sokağa düşüyor ve bir kısmı bu değişimi kaldıramıyor. Ölüyorlar. Çok normal değil mi zaten bu ? Düşünsenize her sabah oturduğunuz sıcak kanepe yok artık. Her sabah önünüze mama bırakan bir sahip de yok. Onun yerine buz gibi beton. Sağa sola saçılmış çöpler. Her yandan geçen tanımadık insanlar, araçlar. Korkuyu ve şaşkınlığı hayal edebiliyor musunuz ? Fevkalade korkunç bir şey.

    Üç senedir baktığımız sokak kedisini geçen hafta araba ezmiş ve artık canımız yok. Kaç gündür kendimize gelemedik. Sokakların hayvanlar için de ne kadar korkunç ve tehlikeli olduğunu koca koca insanlara anlatmak zorunda mıyız ? Bunları kendiliğinden anlayamıyorlar mı ? Ya da müstehak mı görüyorlar bunu hayvanlara ? Eğer "aman canım hayvan işte" diyorlarsa, onlara kocaman bir yazıklar olsun ! İnanın elimden gelse tüm kedileri köpekleri evime almak isterim. Ama en fazla bir tanesine bakabilecek durumdayım.

    Ben kendimi inançlı biri olarak görüyorum ve diyorum ki, artık şu diyanetten gına geldi. Her konuda söz sahibi olmalarından ve sonunun nereye varacağını hesaba katmadan sözler etmelerinden. Zaten toplumda böyle bir algı var; hayvan beslemek günah şeklinde (bazı komşularım sokakta beslediğim kedilerden bazılarının apartmana girdiğini ve abdestlerini bozduğunu dahi söylediler, düşünün kafaları).

    Zaten millet günaha sevaba bakmadan da yüzlerce hayvanı sokağa atıyor. Böyle bir açıklamayla sokağa atışlar çoğalabilir. Bunu hesaba katamıyorlar mı ? O sokağa atılan canlıların da Allah'ın kulları olduğunu bilmiyorlar mı ? İşlerine gelince her türlü güvenilirliği belirsiz hadisleri Kuran sözüymüş gibi sorgusuz kabul etmeyi biliyorlar, ama hayvan sevgisi üzerine yazılan hadislere kulak veren yok gibi. Onlar lüks otoların birinden inip öbürüne binerken her gün sokakta canlar yitiyor. Bu sokak hayvanları konusunda gerçekten çok hassasım ve en ufak bir şeyde parlayabiliyorum. O yüzden bu uzun sitemimi mazur görün. Yine kendime hakim olamadım. Ama inanın onların halleri beni çok üzüyor. İnsanların bu umarsız tavrıysa bin kat daha sinirlendiriyor.

    Esenlikle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun sitemde tamamen hemfikirim. Garip bir toplumuz cidden bir şeyi sorgulamadan yapıp sonuçlarını hiç düşünmüyoruz. Zeytine evde bir odayı verdik akşamları ise tüm evi açıyoruz hala küçük çiş kaka eğitimi derken odası var. Bazen o odada onu değil de kendimi o minderde öylece tek başıma otururken düşünüyorum içim acıyor. Yapayalnız. Biz evde olduğumuz süre boyunca yalnız kalmaması için elimden geleni yapıyorum dün gece yatağını usulca odamıza doğru kaydırdım uyuyordu. İstedim ki varlığımızla huzur bulsun. Tabi zıpır sabahın köründe yatağı tırmaladı ama olsun. Bilmiyorum vallahi azcık merhamet bu kadar mı zor geliyor insanlara? Neden böyle git gide kötüleşiyoruz bilmiyorum. Korkuyorum da. Çocuğum merhametsiz olmasın diye çabalıyorum.
      Çok iyi geldi mesajlarınız.
      Güzel yürekleriniz de.
      Sarıldım :)

      Sil
    2. Ve uzun olması iyi geldi bana emin ol :)

      Sil
  3. farklılıklara hayatı zindan eden zihniyetlere lanet olsun.... bu intihardan dolayı, birazcık vicdanı olsaydı utanç duymalıydı bu toplum ve toplumu yönetenler. ama nerde..
    işte bu yüzden içine doğduğum muhafazakar mahalleyi terk ettim.. anlattıklarına benzer o kadar çok tutarsızlık, merhametsizlik, ikiyüzlülük örnekleri gördüm ki. şu kadının sevgisine merhametine bak, bir de evinizde hayvan beslemeyin diyen merhametsizliğe bak..
    hayvanlarla olan tek ilişki şu hayvanın eti yenir mi yenmez mi? dine göre caiz mi değil mi?
    bir hayvana merhamet göstermek, beslemek, sevgi göstermek, arkadaş olmak çok tuhaf gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözüm ona tavırlardan öyle sıkıldım ki anlatamam. Üst katımda 3 yaşlarında ikizler var uyumuyorlar ve durmuyorlar günün her saati çılgınca gürültü. Bir defasında uyumak için annemlere gittim hastayken. Aynı adamlar evde hayvan mı var dedi. Lafı ağzına tıkadık sizin evdekiler kadar hareketli olmayan bir kızımız var. Şaşkın şaşkın dinliyor bakalım yaza ne diyecek zeytin büyüdüğünde.
      Merhametsizlik kendine inançlı diyenlere hiç yakışmıyor aslında öyle olduklarını biliyor olsam da garip geliyor hala

      Sil
  4. Kim demiş köpek beslemek caiz değil diye. Köpekleri ve hoşumuza gitmeyen bilumum bütün şeylleri bir başka tanrı yaratmış olsa idi, bu durumda köpek beslemek caiz olmayabilirdi, başka tanrının dünyasına ait oldukları için. Oysa Allah Allemlerin, dolayısı ile de Hayvanların da Rabbidir. Onlara sahip çıkmak, beslemek bu vahşi dünyada kol kanat germek ancak Allaha yaklaştıran bir eylem olur, günaha sokan değil. Köpeklerin, ya da kedilerin evde yol açacakları kirlilik, ibadetlerle hiç bir bağlantı taşımaz, çünkü namaz zaten, temiz bir örtü üzerinde kılınır. Hayvanlar melekler gibidirler ve evlerinde hayvanlara yer açanlarlar, Allahın yarattığı bu minik canlara ev sahipliği yapmamanın lezzetine varırlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Benzer şeyler dediniz diye değil gayet net açıklamanız için. Merhametsizliği izah edecek ya da affettirecek bir şey yok nazarımda. Hele hele bunu inançları kuvvetli insanlar yapıyorsa. Bir hasta yataktan kalkamayan gözleri ile namaz kılabilir diyen de aynı islam değil mi. Hastane koşullarında ve hatta belki de hasta bezi ile ihtiyaç giderbiliyorken. Tam da soğuk havalarda sokaktan ses duyduğumuz an yerimizden kalkıp bir şeyler yapmamız gerekirken......

      Sil
  5. kim demiş evde köpek bakmak caiz değil diye. Şehirlerin betonlaştığı, hayvanların merhametsilik ile kent duvarları arasındaki vahşette sıkıştığı bir ortamda asıl hayvanları sokakta bırakmak, onları yalnız komak caiz değil.

    YanıtlaSil

Siz ne dersiniz?