Sayfalar

6.05.2013

Yiğit Bebek

Nereden başlayayım bilmiyorum. Geçen hafta biraz giriş yapmıştım aslında. sonuç bekliyordum yazmak aktarmak için. Bu hafta sonu (dün) çalıştığım için gerekli fotoğrafları çekmeye gidemedim. En kısa zamanda fotoğrafları da çekip ekleyeceğim. 
Yiğit. Yazma nedenim. 
Yiğit 2.5 yaşında. 2 kardeşin küçük olanı. Baba bir marketin manav reyonunda asgari ücret ile çalışıyor. Yiğit'in hastalığı annesinin onu sütten kesmesi ile başlıyor. Yaptığı hiçbir şeyi yapamaz hale geliyor.  Aileyi tanıyorum. Samimiyetlerine dair en ufak bir şüphe duymuyorum. Bizzat tanığım yaşadıkları sıkıntılara. Otizm ile ilgili teşhis konulmuştu. Doktorun ücretini de yardımlarla karşıladılar. SSK var. Bundan sonraki bakımları ve tedavileri de sigortalarından karşılanacak ama sorun çocuğun eğitimi. Belediyelerin kreşlerini de araştırdım ama ne yazık ki personel çocuklarına ayrılmış halde. Birkaç özel kreş araştırdım ücretleri akıl almaz halde. 1 kreş bulduk aylık ödemeleri 450.TL .Çocuğa gerekli olabilecek eğitimi veriyorlar. Sabahtan beri bir sürü dernek ve kreş araştırdım ama ne yazık ki sonuç olumlu değil. Bunun bir hayır işi olduğunu söylememe rağmen sonuç yine olumlu değil. Yazarken kendimi çok tuhaf hissediyorum. Yazıp yazmamakta dahi kararsız kalmışken Yiğit verilebilecek bu eğitimle normalleşebilir. Tanık oluyorken öylece izlemek içime sinmiyor. Kendi gücümün sınırlarını zorluyor içerisinden çıkamıyorum.
Yardım talep ediyorum. 
Gerekli her türlü detayı verebilirim. İsteyen olursa aile ile görüştürebilirim. Bilmem böyle bir şey istemek hakkım mı. Yiğit içimizden birinin çocuğu olabilirdi. Şahsımızı zorlamayacak her türden yardım bir başkası için hayati önemde olabiliyor.
İlgilenen arkadaşlarım nehirida@gmail.com adresine mail atabilir. Küçük küçük yardımlar bir çocuğun hayatını değiştirebilir. Büyüyüp sağlıklı bir delikanlı olduğuna tanık olabiliriz. 

2 yorum:

  1. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. sevgili Ebru,
    duyarlılığın çok hoş..
    çok çok zor bir durum ailesi için...
    lütfen iletir misin, ikamet ettikleri ilçenin Rehberlik Araştırma Merkezi'ne de başvursunlar, tam teşekküllü bir devlet hastanesinden Özürlü Sağlık Kurulu Raporu aldıktan sonra...

    YanıtlaSil

Siz ne dersiniz?