Sayfalar

2.03.2015

Güle Güle......


Ben onu toprak altına gömülen kitabı ile tanıdım. Neden toprağın altına gömülür onun kitabı anlamadan. Bazı yazarlar veya şairler uzak bir akrabanız gibidir. Hastalığını duyar üzülürsünüz, koşturmalar içerisindeki yaşam sizin ona gidip 'geçmiş olsun' demenize engel olur. İşte öyle........
Bir Yaşar Kemal vardı..... 'Devedikeni bile bu kadar nasıl anlatılabilir' diye hayrete düşüren. 
Ümit Kıvanç yazısı ekleyeceğim yine alta. Ben diyemiyorum epeydir duygularımı... Güle güle.........
Bir bir gidiyor kolumuzu kanadımızı kırıyorlar.


'Bazı insanlar öldüğünde, kaybın üzüntüsü arasından fitne-fesat ruhuma sızmaya çalışır. "Zaten fazlaydı bu ülkeye" diye bir düşünce geçer aklımdan - hep aynı zehirli bileşimle, aynı sığ öfkeyle. Ne yalan söyleyeyim, yine öyle oldu. Yaşar Kemal'in kitapları onyıllar boyunca "karine" sayıldı bu memlekette: basılan evde onun kitapları varsa, evdeki(ler) potansiyel suçluydu yani. Solcuydu. Çocuklarına ilk okutması gerekenler onun kitaplarıyken, millet de devlet de Yaşar Kemal'e yüzünü dönmedi, kulak vermedi. Yaşar Kemal'in kaybından sözetmeye "bu millet"in hakkı yoktur. Bu devletinse, bilemedin utanç içinde başını öne eğmesi veya özür dilemesi gerekir. Devlet adamları, "Yaşar Kemal'i de, başka birçok değerimizi de, solcu oldukları, muhalif oldukları için sizden esirgedik, yanınıza yanaştırmadık, sizi bundan yoksun bıraktık, özür dileriz," demeliler. Nihayet devlet adına insanca bir iş yapmak istiyorlarsa, Yaşar Kemal'e hürmeten, ancak bunu yapabilirler. Sahip çıkmak? Devletin Yaşar Kemal'e sahip çıkması? Sadece ayıp olur. Çok tatlı bir adamdı Yaşar Abi. Hiç havalı değildi. Büyük yazar afra tafrası hiç yoktu. Samimiydi, sıcaktı. Siyaseten değil kalben muhalif ve solcuydu. Sevinebilen üzülebilen bir insandı.

Güle güle Yaşar Abi. Çok sağlam eser bıraktın dünyaya. Çok muktedirler, çok şımarıklar, çok naylon ilahlar ilaheler gelip geçecek, senin yazın kalacak kıyamete.


4 yorum:

  1. Bu ülkenin O'ndan öğreneceği daha çok şey vardı. Sadece kültürel anlamda değil, insanlık olarak, dostluk olarak...
    Bir koca çınar daha devrildi. Umarız başka çınarları yaşatabiliriz...

    YanıtlaSil

Siz ne dersiniz?