Sayfalar

27.09.2011

Adressiz Mektuplar (ımdan)


Söze nasıl başlanır bilmiyorum. İnsan bir eksiği bunca eksik sözcükle nasıl açıklar bilmiyorum. Düğümleniyor boğazıma adın. Sorsan konuşamayacağım...
Omzunu özlüyorum, bir de gözlerini. Başımı her kaldırışımda içinde kaybolduğum gözlerini. Yokluğuna açılan her kapıdan süzülüp yok oluyorum.
Bilmiyor, görmüyorsun. Belki de görüyorsun. Belki de gözlerim senin gözlerin, birlikte görüyoruz.
Korkuyorum 'bir gün' büsbütün gidersin diye.
Ne zaman pencerenin kenarına başımı yaslayıp seni düşünsem belli belirsiz el sallıyorsun karanlıkta. Sonra kayboluyorsun, sonra kayboluyorum. Herşey anlamını yitiriyor. Bir fiskede devrilen domino taşlarına benziyor benliğim. Ard arda, binlerce kez yok oluyorum. Biliyorum hayalsin, biliyorum olmadın ve hiç olmayacaksın ama söz dinlemiyor ellerim. Bir el bir başka ele böyle delice sevdalanır mı hiç?
Her seferinde uyuyakalmış yanımla mı seviyorum seni bilmiyorum. Sabaha yine uzun uzun trenlerle yok olup gideceksin. Uzun bir ayrılıkla seni bekleyeceğim.
Karanlığı lime lime edeceğim.Sana çıkacaksa eğer yollar bu kenti boydan boya adımlayacağım....

Burada Türkü: Aklıma düşürenler: Aglea, Zihni Abi ve Nil

Görsel :Zdzislaw Beksinski

16 yorum:

  1. Adressiz mektup yazmak zordur Ebru. Gece zifiri zindandır, sen denizin sütünde, mavnadan farksız bir demir yığınında, soğukta sigaranı tüttürürsün. dumanı nefesine karışır. Kpüren suyun beyazı yırtarken geceyi,zihninde bir çığlık patlar, o da seni yırtar. Sayfalar dolusu yazarsın. Soluklanmak için kafanı kaldırırsın, karşı kıyının ışıkları gözünü alır, rüzgar çıkar, denize düşer hepsi. Benim son mektup öyle oldu. Denize düştü.

    YanıtlaSil
  2. adresi yok ama gidebileceği yeri çok hak eden bir mektup...tşkler

    YanıtlaSil
  3. İnsan bir eksiği bunca eksik sözcükle nasıl açıklar bilmiyorum....
    insan eksik, evren eksik, sözcük eksik..noolacak bu halimiz, işte bu yüzden susmak galiba en iyisi

    YanıtlaSil
  4. Yoldaş çok doğru zor. Bir hayale yazmak ama hayalle gerçeğin ayrımını kaçırmak da çok zor.

    YanıtlaSil
  5. Ekrem çok teşekkür ederim. Güzel sözlerin için.

    YanıtlaSil
  6. Gugukcuğum yazma diyosan yazmam bak susarım:)

    YanıtlaSil
  7. senin şu şarkıların yok mu, beni mahvediyor..çoğunu sende görüp facede paylaşıyorum..duygusal kişiklerimizden kaynaklanıyor galiba..
    bu arada sen bi ankaraya gel yazmışsın..neden?

    YanıtlaSil
  8. "kaybolma adressiz mektuplar gibi" der şarkı. düştüğüm en güzel akıllardansın can. ve ben de orada kalmaya niyetli...

    YanıtlaSil
  9. Öz'üm geldin görüşemeden gittik:) tedavilerden ilaçlara aynı şeyler:) yaşadıklarımız

    YanıtlaSil
  10. Sen de öylesin Nil canım biliyorsun. Ve hep öyle kalacaksın.

    YanıtlaSil
  11. "aklına düşürenlerden" ve her parçanı biryerlerden toplamaya çalışanlardan biri de

    Adressiz mektuplar türkülerin kanatlarında uçar çoğunlukla...
    Türküler ölse de, mektuplar uçurtmaya dönüşür mavi boşluklarda.
    Mektuplar uçar; "Türkü"ler alkole evrilir anılarda.
    Anılar sarhoştur.
    Anılar konuşur; şiirsel melodik ton ağır basar, anlamı olmasa da

    "Sabaha yine uzun uzun trenlerle yok olup gidilen" yol ya özgürlüğe ya sevdaya çıkardı şiirlerde.
    Bu öyle olmadı, Nurettin Rençber’in “Türkü”sünde “kapanmayan yaraya” çıktı.

    “Kapanmayan yaradan” kan çıkar da, “ağlamayan yar”in gözlerindeki yaş keskin sirkeye dönüşmez mi?

    “ağlasın yar”. Bedenden çıkacak göz yaşı olsun kan değil.
    Yürekte birikmiş olan hasret pasını başka hangi sıvı silebilir ki.

    Ebru Ba(l)cı hipnotize etmeye devam ediyorsun tüm gücünle.

    YanıtlaSil
  12. kalemine sağlık çok hoş.bu aralar okumadayım sadece bir ce diyip kaçıyorum.ama kayıtsız kalamadım bu yazıya.mutlu ve aydınlık günler seninle olsun.tabi sağlık, sağlık sağlık...hepimize..

    YanıtlaSil
  13. yav kadın, amma alıngansın ve de başkalarının sözünü dinlemeye meraklısın, ben kendim susucam, sen de inadına konuş.

    YanıtlaSil
  14. harika bir mektup...Yine harika cümleler

    YanıtlaSil
  15. Mektubu alan cok sansli...Duygular konusmus yine sende.

    YanıtlaSil
  16. Bazen geç kalınca yanıt susuyorum. Diyecek bir şey bulamıyorum beğenmenize sevindim. Bu tür yazıların bazen bir yeri adresi hedefi olmuyor öylece yazıyorum. Ama seviyorum da.

    YanıtlaSil

Siz ne dersiniz?