Sayfalar

28.03.2012

İzinsiz Yazı Kullanımı

Her yaz aynı şeyleri yaşıyorum biliyorsunuz. Sadece yorum onaylayıp çıkabiliyorum ve akşamları da yazı ekliyorum bazen. Bana kızıp darılmazsınız biliyorum.  'Neden bana uğramıyorsun, yazmıyorsun' bazen meraktan sorulur bazen de  karşılık ummaktan. Karşılık umarak soran olmadı hiç. Ben de sordumsa emin olun merak ettiğimden sormuşumdur. 
Kısa  notlar gibi ilerlediğinden konuşmak, uzun uzun yazmak zorunda kalmadan birşeyler paylaşıp çıkabileceğim (şart ya sanki ) Tumblr sayfası açmıştım aylar öncesinden. Eklemeye de başladım:) Bugün giriş yapmaya çalışırken 'nehirida' diye arama yaptığımda bir sayfada yazılarımı gördüm. Belki blogdan arkadaşımdır bilmiyorum ama benden izin alınmadan eklendiğini biliyorum ve çok kızdım. İşte burada adımı eklemiş ama eklemiş olmasından önemlisi izin alınmamış olmasıdır.
Kendi sayfam ise burada
Alıntı yapılacaksa bile lütfen izin alınsın olur mu? Cidden çok kızdım.

18 yorum:

  1. Habersiz ekleme sayfayı gördüm. kızmakta çok haklısın ama yapacak fazla biseyde yok gibi insaf ve vicdan sahibi değilsi birisi ne yapılabilir ki?

    YanıtlaSil
  2. ben gercekten anlayamiyorum niye? yani begeniyorsan ac istedigin kadar oku. baskalari da okusun dersen link ver okusunlar. Ama bir yaziyi kopyalamak neden? Bunu ne dusunup yapar insan ben anlayamiyorum. Dusunuyorum bilmedigimiz nereerde acaba yazilar fotograflar. gercekten bilmenin bulmanin kolay bir yolu var mi acaba? Kizmakta cok haklisin zira emek! Cok tatsiz gercekten :(

    YanıtlaSil
  3. Bilmiyorum ben o nedir, cahil kalmışım bu konuda ama haklısın sonuna kadar kızgın olmakta. Daha önce başka bloggerlardan da duydum yazıların izinsiz kopyalandığını, çok fena böylesi, insanı yazmaktan soğutuyor dahi.
    Ben bağlantı veriyorum böyle durumlarda.

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle haklsın..

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle haklısın

    YanıtlaSil
  6. boşveeeer hiç uğraşma ki.
    yazılarımı her yerde görüyorum.
    dönüp bakmam bile. zaman kaybı.
    :)

    bana hiç gelmediğin için sana kızma gibi bir sorunum olmuyor zaten.
    :)

    YanıtlaSil
  7. teknoloji ilerledikce isler cigrindan cikiyor, zaten bir gram kalan insanligimizda hepten boyle sanal yalan dolanlarla ucup gidiyor iste :( nasil olsa soran sorusturan, cezalandiran bir mekanizma yok ya hirsiz doluyor ortalik ne yazik ki :(

    YanıtlaSil
  8. ben açık açık söyledim isteyen sadece bilgi versin ve kullansın.. ama bilgilendirsin..
    haklısın..

    YanıtlaSil
  9. Şunu deneyin;)
    http://web-tasarm.blogspot.com/2012/03/blogger-icin-yazi-kopyalama-engelleme.html

    YanıtlaSil
  10. sinir bozucu böyle izin almadan... cık cık cık... gıcık oldum bak şimdi. iletişime geçtin mi oradan yorum yazarak falan?

    YanıtlaSil
  11. taklitler aslını yaşatır:)
    Cevher sende sen yoksan onlar zaten yok ki:)

    Kızma boşver:)

    YanıtlaSil
  12. Evet oldukça sinir bozucu..Kınadım çok..Blog yazıları kişisel ve emek verilen yazılardır..İnsanların saygı duyması gerekir..Saygı herşeyden önce gelir..Acizlik olarak nitelendirdim..

    YanıtlaSil
  13. Esra gibi ben de cahillerdenim. Ama hırsızın suçu yok :P bu kadar güzel yazma arkadaşım Alla Alla. niye bizimkileri çalmıyorlar. suç senin :D

    şaka bir yana emeğe saygı lütfen.

    YanıtlaSil
  14. Peki bu insanlara karşı bir yaptırım olmuyor mu. Blog kapatılması gibi falan.

    YanıtlaSil
  15. Geçenler bilmem kaç yılı öss 4.sü bir gencin bir bilgi yarışmasında sorulan çok basit bir soruya veremediği yanıt aklıma geldi.

    Soruda aşağıdakilerden hangisi bir menekşe türüdür diyordu, cevapsa aşağıda göz kırpıyordu; hercai! hercai! hercai!

    ....

    Ezberciliğimiz, kültürsüzlüğümüz sağlıksız eğitim sistemimiz üretemeyen, düşünemeyen nesiller yaratmanın haricinde ahlaki değerlerden yoksunluğu da zoraki bir hale getiriyor sanırım.

    Okumayan; yazamaz, fikir beyan edemez diyorum. Ancak beğenip, özenebilir..

    Bunu da bu cahilliğe verelim, övünç ibaresi çıkaralım.. "yazıların çok güzel ki..."

    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Teşekkür ederim.

    Aslında uğraşmak gibi bir niyetim hiç yok. İsteyen istediği yazıyı alıp yayınlayabilir sadece kızdığım sorulmadan yapılmış olması.
    Övünç çıkarmak konusundaki desteklerinize ayrıca teşekkür ederim:) Neyseki arkadaş adımı yazmış kenarına buna da sevindim ama keşke izin alsaymış.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba..takipçinizim...beni de ziyaret ederseniz sevinirim...

    YanıtlaSil
  18. Izinsiz olmaz tabiki. Ayip etmis. Sormasi lazimdi.

    YanıtlaSil

Siz ne dersiniz?