Sayfalar

11.06.2012

İyi haftalar

''Gökyüzü gibi bir şey bu çocukluk
hiçbir yere gitmiyor''
Edip Cansever 

“Bağışlayın, ama biri ile konuşmam gerek.
Bağışlayın, ama bazen kendimi kalabalığın içinde buluyorum, pazarlarda panayırlarda filan…
Demek istediğim… O gözler… Burunlar… Dirsekler… Yürüyüşleri… Konuşma biçimleri…
Bağışlayın, ama bu kartondan yapılmış gibi duran yüzlere baktığımda, kahkahaya benzemeyen kahkahaları duyduğumda kendimi sık sık cehennemin bağırsaklarındaymışım gibi hissediyorum…


Aklımın katledilmesinden farksız bu, anlıyor musunuz? Korkusuzlukları tek idraksizlikleri olan adamlar ve kadınlar…
Bağışlayın, tek istediğim onlardan olabildiğince uzak olmak…
Aykırı damgası yemeden bütün bunları dillendirmek olanaksız.
Hastayım belki. Örneğin bir asansöre binip, kendimi türümden beş-altı kişi ile çok yakın ve hapsolmuş bulduğumda hiçbir şeyin kurtarılamayacağı, havasız bir delilik mağarasında olduğum duygusuna kapılıyorum.
Bağışlayın, ama bazı hayvanları anlayabiliyorum, yuvalarını toprak altında yapan hayvanları, uçan veya en küçük ses veya görüntü karşısında kaçıp saklanan hayvanları. Ben de bir hayvanım belki, insan bedenine hapsolmuş bir hayvan.”


 
1- Ters yönlere doğru yol aldık dün. İçimden kopup gitti kokusu, gözleri, sesi. 'Ağlamamam gerekir' dedikçe ağladım. Belki de en hızlı araçla en yavaş gidendi. Şimdi bile çok özledim.

2- Bildiğiniz, emin olduğunuz bir şeyde bile şaşırıyor gibi yaparak yaşıyorsanız hala ümit vardır. 'Ben biliyordum zaten nasıl olduğunu' deseniz de umut en azından insana dairmiş. Sevdaya, aşka, özlemeye değil sadece insana dair. İnsana dair ümitlerimi de baltaladılar. Ben artık şaşırmak istiyorum. şaşkınlıktan ağzım açık kalsın istiyorum, 'o yapmaz' diye başlayan cümleler kurmak.
Güzel geçsin haftanız. Kandırılmadan, riyakarlardan uzak çocuk saflığında.
'Hafızayı zamana emanet etmenin sonucu unutmaktır.Zaman unutturur. Unutturur ki hayat devam etsin. İnsan unutmasaydı yaşayamazdı'



 
İtalik Bölüm:Sıcak Su Müziği  (Bukowski)
Görsel: İnternetten
Diğer Animasyon Burada 

13 yorum:

  1. Bazen koşmak istiyor insan değil mi?
    hiç bir şey düşünmeden koşmak.

    Eminim çok zor olacak O'ndan ayrı kalmak.Sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. özlemek kavuşmayı getirir hayatım:)

    YanıtlaSil
  3. dilerim ayrılıklarınız sadece güzel şeyler için ve kısa süreliğine olsun, tatil gibi...

    iyi haftalar :)

    YanıtlaSil
  4. En zor ayrılıklarınız böyle olsun Ebrum ama ne desen haklısın, annem bazen 'gönder bana' dediğinde, ben böyle birşeyin şakasıyla bile irkiliyorum. Ondan ayrı tek bir gece hayal edemiyorum ama İda hem olgun, hem sosyal bir çocuk, ben güzel bir tatil geçireceğine inanıyorum.
    Görsel şahane, ne çok şey anlatıyor görebilene.
    iyi haftalar olsun sana da.

    YanıtlaSil
  5. Domatessuyu zor olacak çok zor ama öyle mutlu ki bunu bilmek bile yetiyor.

    Değil mi ya kuşum. özlemek, özlenmek yaşamı işaret ediyor.

    Sırrakalemciğim dilerim hep öyle olsun ayrılıklar.

    Esracığım o daha çok küçük İda da 2 yıldır gider oldu yuvadan:) Nasıl mutlu anlatamam.
    Ben de çok beğendim bu fotoyu nasıl güzel gülüyorlar elde yapılmış oyuncaklarıyla. Robotlarıyla oynayıp gülemeyen çocuklardan değiller.

    YanıtlaSil
  6. zaman unutturur da izini de bırakır bir şekilde. sonra bir gün, hiç ummadığın bir anda karşına çıkar da küstürür seni yine.

    YanıtlaSil
  7. Pandora gibi sesleneyim:) ismi uzun arkadaş
    Unutmak ne garip ben hep mış gibi yapıldığına inananlardanım. Küskünlük müdür bilmem ama acıttığı kesin.

    YanıtlaSil
  8. ilk resim çok güzeldi,videoyu da izledim çok hoştu :) umarım çabuk atlatırsın sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. kafam karıştı ama.
    :)
    cansever en sevdiğim şair hem de kesinlikle.
    bukowski tüm kitaplarını okudum.
    :)

    YanıtlaSil
  10. yani şimdi hoşlanmadığın insan tipleri ve özlediğin insanlar var sanırımsam.
    :)

    YanıtlaSil
  11. en yetiskin anne baba cocugunu yuvadan gonderebilen anne babaymis ;) Ida mutluysa ne guzel :)
    Bu arada fotograf sahaneymis, senin insan portrelerinden biri mi yoksa?

    YanıtlaSil
  12. Canim ya ozlenmez mi? Kimbilir ne zor oldu ayrilmak. Sik sik konusursunuz en kisa zamanda kavusursunuz insallah.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Gülşen çok teşekkürler.

    Deep olmaz mı hiç insanız.

    A-H ne güzel bir cümle bu iyi geldi. Nasıl kötü oluyorum aklıma gelince ama o çok mutlu ya herşeye değiyor. Yok canım netten alıntı ama bayıldım çok güzel değil mi

    Didemciğim çok çok zor dün2 defa konuştum sık arama diyor eşim:)

    YanıtlaSil

Siz ne dersiniz?